Curățarea filtrului de particule diesel
Un filtru de particule diesel este instalat în fiecare vehicul modern pentru a îndeplini standardele stricte de emisii pentru vehiculele diesel. Aceasta curăță gazele de eșapament de particulele de funingine formate în timpul arderii în motor. Pentru a face acest lucru, gazele de evacuare sunt direcționate printr-o structură ceramică fin poroasă din interiorul filtrului. Particulele de funingine se depun pe pereții canalelor atunci când gazele de eșapament curg prin ele.De îndată ce se atinge o anumită limită de depuneri în DPF și contrapresiunea gazelor de eșapament devine prea mare, vehiculul începe automat să ardă substratul filtrului. Temperatura gazelor de eșapament este ridicată temporar la aproximativ 550C prin injecție suplimentară de combustibil sau, la unii producători, injecție aditivă, astfel încât funinginea acumulată în filtru este arsă în cenușă și contrapresiunea gazelor de eșapament scade din nou. În special mașinile care circulă adesea pe distanțe scurte sau în traficul urban nu ating adesea temperatura necesară.